חוף הבונים וחוף דור (טנטורה)

(יעל וצביקה, 1.9.07)

חוף דורחוף הבונים וחוף דור (הקרויים גם על שם הכפר הערבי שהיה במקום עד 1948, טנטורה), הינם שני חופים פופולריים (=צפופים), שנמצאים על רצועת החוף שליד הכרמל, בין זכרון יעקב לעתלית. רצועת החוף שביניהם היא שמורת טבע, בה יש שביל הליכה יפהפה שעובר בפינות שקטות (אפילו בימי הקיץ שבהם, במקומות אחרים, קשה לראות את הים מרוב אנשים). במסלול ההליכה אפשר לראות פריחת חוף, ציפורים שנמשכות לבריכות הדגים הסמוכות, ותצורות סלע מיוחדות.

חבצלת החוף בחוף טנטורההגעה: אם באים מהמרכז, יורדים מכביש החוף במחלף זכרון יעקב, וממשיכים צפונה על הכביש הישן (כביש 4). פונים שמאלה לכיוון מושב הבונים וממשיכים בכביש צר עד לשער המושב. במקום להכנס למושב, פונים ימינה וממשיכים לפי השילוט על דרך משובשת (מתאימה לרכב לא מפונק) לחוף הבונים. ניתן לחנות כ-500 מטר מהחוף עצמו ולהמשיך ברגל כדי להמנע מהתשלום בכניסה (זאת, כנראה, בשל החוק האוסר על גביית תשלום בכניסה לחופים). לחילופין אפשר לשלם 23 ש"ח לרכב פרטי ולחנות ממש על שפת החול.

חוף הבוניםמהחוף המוסדר, בו יש שירותים וקיוסק קטן, ישנו שילוט בולט למסלול הליכה מסומן באדום, שממשיך דרומה לאורך החוף עד לחוף הבונים, כ-3 ק"מ דרומה יותר. במהלך המסלול תוכלו למצוא מפרצונים קטנים, ועם קצת מזל תוכלו לבחור לכם מפרץ פרטי משלכם לפיקניק או שכשוך במים. (הרחצה במים אסורה בכל החופים באיזור שכן אין שם מציל.)

ההליכה נוחה ברובה, ולוקחת שעה או שעה וחצי בכל כיוון. אם אתם מתכוונים ללכת את שני הכיוונים, מומלץ להגיע כשעתיים לפני השקיעה. בחודשי הקיץ (במיוחד באוגוסט) אפשר לראות את פריחת חבצלת החוף (בתמונה), ובחורף אפשר למצוא צבעונים, כך שזה באמת טיול לכל ימות השנה.

אין תגובות: