נחל אלכסנדר

(עם משפחת קיסר, 6.9.08)

נחל אלכסנדר זורם מהרי השומרון אל הים, ועובר בין נתניה לחדרה, סמוך לכפר ויתקין. האיזור מטופח ומסודר, ומתאים לטיול משפחות (ואפילו טיול עם עגלת תינוקות), וכן לטיולי אופניים ורולרבליידס.

האטרקציה הייחודית למקום היא צבי ענק, שמתקבצים באיזור מסוים בנחל, ליד "גשר הצבים". אורכם מגיע עד כמטר והם מסתובבים בנחל וכן יוצאים מדי פעם אל היבשה. במקום מותקן שביל עץ לצד הנחל שממנו אפשר לראות את הצבים, וכן מגדל תצפית עם נוף להמשך הנחל.

לאחר הביקור אצל הצבים, אפשר ללכת לאורך מסלול הליכה סלול היטב לצד הנחל, שאורכו כמה קילומטרים. בניגוד לנחלים רבים אחרים באזורים מיושבים בארץ, נחל אלכסנדר אינו נראה מזוהם, לא בפסולת תעשייתית ולא בלכלוך של מטיילים. המסלול מתאים גם לעגלות ואופניים, וסגור לרכב ממונע, כך שההליכה בו נעימה מאוד. לאורכו ישנם מדי פעם שולחנות פיקניק.

הגעה: יורדים מכביש החוף במחלף חבצלת. נוסעים מזרחה לכיוון ביתן אהרון וכפר ויתקין, עד שמגיעים ממש לכניסה לכפר ויתקין. כאן פונים ימינה עם הכביש במקום להכנס לתוך היישוב. ממשיכים לנסוע בכביש עד לכיכר גדול, שם פונים ימינה. ממשיכים כקילומטר, חוצים את פסי הרכבת, ומיד לאחר מכן פונים שמאלה. הכביש הופך לדרך עפר, בו ממשיכים לפי השילוט לגן אירועים שנקרא "ליד הנחל". הכביש מגיע עד לגשר הצבים שחוצה את נחל אלכסנדר. כאן ניתן לחנות לצד הדרך.