אגמון החולה

(עם יעל ויותם, 6.6.10)עגור באגמון החולה

אגמון החולה הוא אתר תצפית ציפורים שבו נסללו שבילי אספלט ע"י קק"ל. המסלול הסלול ממש לא מתאים להליכה ברגל, ולכן אם לא הבאתם אופניים או רולרבליידס מהבית, תצטרכו לשכור במקום כלי תחבורה כלשהו. במקום יש דוכנים להשכרת אופניים, רכבי גולף וגם מין טוק-טוקים עם כסאות לשניים או שלושה, שנראים נוחים עד שמנסים להסיע אותם (מה שדורש די הרבה כוח ברגליים). אורך המסלול הוא 9 ק"מ, וקחו בחשבון שבקיץ זה אחד המקומות החמים והלחים ביותר בארץ, מה שאומר שאם אתם לא מורגלים בנסיעה על אופניים - יהיה לכם קשה מאוד. קחו הרבה מים.

המקום הוא באמת מוקד משיכה למינים רבים של ציפורים - המוני עגורים, אך גם שלדגים וציפורי מים אחרות. הבעיה האמיתית היא שצפרות זה תחביב שדורש הרבה סבלנות ונכונות לעצור במקום ולחכות - שעות, לפעמים - עד שתגיע הציפור המעניינת באמת. לא בדיוק מתאים למשפחה עם ילדים קטנים. לכן, לדעתי, אם אין לכם עניין מיוחד בצפרות (או ברכיבה על אופניים), אין ממש סיבה להגיע לכאן.

הגעה: הכניסה לאתר נמצאת על כביש 90, מצפון לאגם החולה. שימו לב לא להתבלבל בין אגם החולה ואגמון החולה.

תגובה 1:

מלונות בארץ אמר/ה...

אחד המקומות היפים בארץ.
לפני כחצי שנה היינו שם במסגרת העבודה ולקחנו חלק בפעילות שנקראת "ספארי לילה", מדובר בסיור עם עגלת מסתור ואפשרות לצפות בחיי הלילה של האגמון, מדובר בחוויה מדהימה! לאחר כמה חודשים ביקרתי שם שוב וזכיתי לראות את החיי היום שהינם יפייפים לא פחות, וגם יצא לי לראות מקרוב "נוטריה" (מזכיר לוטרה) שמצאו שם בית גידול נוח.
מומלץ לבקר שם בחום, ותודה על הידע ששיתפת.