נחל מעפילים: מסלול מעגלי ליד יגור

(עם רפי ויותם, 22.5.10)

תצפית מנחל מעפיליםזהו מסלול מעגלי שעולה מקיבוץ יגור אל הכרמל, משקיף על נופי המפרץ והגליל, ויורד חזרה. המסלול מוצל ברובו ומתאים גם לימי קיץ חמים. אורך המסלול כ-6 קילומטר (3-4 שעות, כולל הפסקות).

הגעה: נוסעים לקיבוץ יגור. מיד לאחר שער הכניסה לקיבוץ, ישנה פניה ימינה שמובילה לאתר רכיבה על סוסים. כאן ניתן להחנות את הרכב בסמוך לשלט הסבר על שביל ישראל.

תצפית מנחל מעפיליםהמסלול: מסלול העליה מסומן בשביל ישראל, וכן בסימון אדום שמתחלף לאחר זמן מה בסימון כחול. המסלול יוצא מהקיבוץ ומטפס על הר הכרמל. התוואי לא מאוד תלול, ומוצל כמעט לגמרי, כך שמדובר בעליה סבירה גם למי שסוחב תינוק על הגב. אין כאן צוקים או עליות שדורשות טיפוס. הפרש הגובה הוא כ-320 מטר, ובמהלכו נופי הגליל התחתון נפרשים בהדרגה מתחתינו.

לאחר שהעליה מסתיימת, המסלול ממשיך עם שביל ישראל עוד חצי קילומטר בערך, ואז ישנה פניה ימינה אל מסלול המסומן בשחור, ומתחיל את הירידה בחזרה אל הקיבוץ. שימו לב: כמה מאות מטרים מוקדם יותר ישנה פניה שמאלה למסלול שחור אחר, שאינו מסומן במפות ישנות (אינו מופיע במפה שלי, שהיא משנת 2005). זהו מסלול עליה קצר שמוביל לדרך נוף כרמל, ולא בחזרה ליגור.

מסלול הירידה מקביל לכביש הגישה לנשר וחיפה, ולמרות שהוא נמצא כ-200 מטר מעליו, אפשר לשמוע בבירור את המכוניות - הרבה פחות נעים משביל העליה. לאחר זמן מה הסימון מתחלף בסימון ירוק וחוזר לכיוון יגור, עד שהוא נפגש מחדש עם שביל ישראל ממש בסמוך לגדר הקיבוץ.

נחל מעפילים - העליה מקיבוץ יגור

10 תגובות:

מיכל ומיכל אמר/ה...

תודה רבה לצביקה על ההמלצה!
היום עשינו את המסלול והוא נהדר. קודם כל, היינו לבד רוב המסלול למרות שזה יום שבת מקסים: )
חוץ מזה, המסלול מוצל כמעט כולו ולמרות ש35 מעלות בחוץ בקושי הרגשנו את זה.
לשים לב: בשלב מסויים במסלול הכחול/ שביל ישראל - שביל ישראל נעלם ומופיע בהפרש גדול. יש להמשיך לעקוב אחר הסימון הכחול

שלו ג. אמר/ה...

תודה רבה לצביקה על המסלול המהנה.
היום עשינו את המסלול והיה נהדר.
2 הערות: הסימון הכחול מוביל אותנו ברוב הטיול עד לסימון השחור ימינה לירידה. דבר שני הפנייה מהשחור בחזרה לכיוון יגור לשביל הירוק איננה מסומנת ! פשוט השביל השחור בשלב מסויים מתפצל (ישר שחור ויש פניה חזקה ימינה שבהמשכה יש סימון ירוק).

שרון לוי אמר/ה...

תמונות מקסימות, ואיזה כלבלב מתוק!! הלוואי שהכלב שלי היה מסתדר ככה. כשהוא יוצא מחוץ לעיר הוא נכנס לסרטים לא ברורים של חוסר בטחון.

עדי אמר/ה...

עשינו את המסלול, הלכנו בידיוק לפי ההוראות והיה מצויין!
ואני חייבת לציין דבר שלא כתבת פה - יש פרות באזור ואצלנו ישבו 2 פרות על המסלול דבר שהיה נורא לא רגיל וצריך להיות מוכנים לאפשרות שתיפגשו אחת.

אנונימי אמר/ה...

הייתי רוצה לעשות את המסלול מעגלי מחיפה-יגור-חיפה. אפשר הכוונה?

אנונימי אמר/ה...

טיול מקסים. לקח לנו שלוש שעות, עם עצירת אוכל קצרה. טיילנו עם הכלב, והוא נהנה מאוד! אנחנו ממליצים לעשות את המסלול כפי שהוא מתואר כאן ולא בכיוון ההפוך, כך העלייה תלולה וקצרה והעלייה מתונה. כדי להגיע לתחילת המסלול יש לפנות אחרי הכניסה לקיבוץ ימינה לחנייה שליד "החורשה" ובית הקפה.

אנונימי אמר/ה...

עשינו היום, פסח 2015. מסלול מעולה. היינו עם ילדים מגיל 7 עד 18. המסלול מוצל, כמעט ללא אנשים ומלא פריחה. לקח 4.5 שעות עם המון עצירות. ההוראות מאוד ברורות. תודה.

אנונימי אמר/ה...

14.7.15
עשיתי את הטיול בשבת האחרונה. במהלך המסלול פגשנו רק אדם אחד, כלומר יש הרבה פרטיות. המסלול אכן מוצל לכל אורכו. ההליכה במסלול השחור ארוכה, אבל בסוף נפגשים עם הירוק. בשלב מסוים חשבנו שטעינו אבל פשוט צריך סבלנות, תודה!

רן אמר/ה...

14.7.15
עשיתי את הטיול בשבת האחרונה. במהלך המסלול פגשנו רק אדם אחד, כלומר יש הרבה פרטיות. המסלול אכן מוצל לכל אורכו. ההליכה במסלול השחור ארוכה, אבל בסוף נפגשים עם הירוק. בשלב מסוים חשבנו שטעינו אבל פשוט צריך סבלנות, תודה!

אנונימי אמר/ה...

זורמים מים בנחל עכשיו?