יער האיילים

(עם יעל ויותם, 20.11.09)

איל נקוד ביער האייליםיער האיילים הוא לא ממש טיול, אלא אחד מהמקומות האלה שקוראים להם "אטרקציות", מילה שעצם הגייתה גורמת לי לתחושת בחילה קלה. אבל, מה לעשות, כשיוצאים לטייל עם ילד קטן אני כבר לא היחיד עם קפריזות. ואני מוכרח להודות שיחסית למקומות מהסוג הזה, היה נחמד מאוד, ואפילו למדתי מה ההבדל בין אַיִל, אֱיָל ואַיָּל.

דמי הכניסה (40 ש"ח לילד, 25 ש"ח למבוגר) הם סבירים וכוללים כמה "אקסטרות": פינת ליטוף קטנה, כמה חיות משק שאפשר ללטף ולהאכיל, כמה חיות יוצאות דופן (ביזון ותאו), ורכיבה על פוני. המוקד העיקרי הוא כמובן "יער" האיילים, בו שוכנים עדרים של שלושה מיני איילים, וכן קבוצת יעלים. לאחר הסבר קצר מקבלים קצת לחם להאכיל איתו את האיילים, מה שגורם לכך שחלק מהם מבויתים למדי (ומאפשרים פוטו-אופ שלא הייתי מקבל בטבע). כמו בכל סוג של גן חיות, החוויה נפגמת קצת כשרואים כמה שטח המחיה של האיילים מוגבל (זה לא ממש יער אלא שטח מגודר, לא מאוד גדול). אבל בסך הכל מדובר באתר חביב שאפשר להעביר בו בכיף שעתיים-שלוש.

הגעהאיילה מניקה עופר ביער האיילים: נוסעים צפונה על כביש 90 אל קרית שמונה, וליד קניון נחמיה פונים ימינה לכביש 99, אל הגולן. ממשיכים על כביש זה עד שהוא מסתיים בכיכר בתוך מַסְעַדֶה, וכאן פונים ימינה לכביש 98 וזמן קצר לאחר מכן - שוב ימינה לכיוון אודם (כביש 978, שמספרו אינו מסומן בשטח). ממשיכים לפי השילוט למושב אודם, נכנסים לתוך המושב ומיד פונים ימינה לפי השילוט ליער האיילים.

אין תגובות: