איך לארוז ירקות ופירות לטיולים

כל מי שיצא פעם לטיול רציני מכיר את ההרגשה של רעב-של-אחרי-עליה-קשה, ואת האכזבה שבאה מיד לאחר מכן כשמגלים שבתיק יש רק סנדויצ'ים עם גבינה צהובה. מה לעשות שיש כמות די מצומצמת של מאכלים שיכולים לשרוד ימים ארוכים בשמש הישראלית בלי להתקלקל?

ירקות ופירות דווקא יכולים להחזיק מעמד לא רע, אבל בתוך תיק טיולים הם נוטים להמחץ למוות וללכלך את כל התיק. אז הנה דרך לשמור עליהם טריים ובכך לגוון את תפריט הטיולים שלכם, בצורה נוחה וכמעט בלי להוסיף משקל על הגב.

אז הנה ההוראות:
  1. לוקחים קופסת אוכל מפלסטיק, מהסוג שנסגרת היטב גם כשהיא מלאה מאוד, ושמים בה את הירקות. הקופסה צריכה להכיל בנוחות את הירקות ויכולה להכיל גם קצת מקום פנוי.
  2. מעריכים את כמות המקום הפנוי בקופסה, ומנפחים שקית ניילון כך שתמלא בערך את החלל הנותר. קושרים את השקית בצורה שניתן יהיה לפתוח אותה מאוחר יותר, ומניחים אותה מעל ומסביב לירקות.
  3. סוגרים את הקופסה. אם ניפחתם את השקית לגודל הנכון, יהיה קצת קשה לסגור אותה. המבחן החשוב ביותר: כשמנערים את הקופסה, הירקות כמעט לא זזים בתוכה. שקית האויר משמשת כריפוד ושומרת שהאוכל לא יימעך.
  4. מטיילים ונהנים. אם ניפחתם את השקית כמו שצריך, אפשר לקפוץ ולרוץ עם התיק כמה שרוצים, ולירקות לא קורה כלום, כמעט. אפילו עגבניות ופירות רכים שורדים את המסע.
  5. כשהגיע הזמן לאכול, אפשר להוציא את השקית, לפתוח את הקשר ולהשתמש בה כשקית זבל לחרצנים של הפירות.
  6. השוס האמיתי: אם אתם רוצים לשמור חלק מהירקות לארוחה הבאה, כל מה שצריך לעשות הוא לנפח קצת יותר את השקית, להחזיר אותה לקופסה, והנה יש לכם ריפוד מושלם לשאר האוכל. תודו שזה פשוט גאוני.

אין תגובות: