חול צבעוני במכתש הגדול

(עם יותם, 18.12.08)

יותם מדגים את ארגז החול האדום במכתש הגדולמבחינת מסלולי טיול, המכתש הקטן הוא מוצלח הרבה יותר מהמכתש הגדול. המכתש הגדול הוא קצת גדול מדי בשביל לראות את כולו בבת אחת, וגם מסלולי הטיול בו הם קצת מונוטוניים. אבל אם מחפשים פינת פיקניק חביבה ונגישה, ומגרש משחקים טבעי לילדים, אין כמו ערימות החול הצבעוני במכתש הגדול. אם יש לכם ילדים, זה יספק לכם את התירוץ הדרוש כדי לשכשך בעצמכם בחול החם.

הגעה (מכיוון צפון): נוסעים בכביש 25 (באר-שבע-דימונה). חולפים על פני דימונה, ולאחר מספר קילומטרים פונים ימינה בצומת רותם אל כביש 206. לאחר כ-10 ק"מ מגיעים לצומת גדול עם שילוט למכתש הגדול. פונים ימינה, ושמים לב לרכס ההרים שהוא למעשה הקיר המזרחי של המכתש. נכנסים למכתש בתוך פתח ברכס ההרים הזה, שהוא השפך של נחל חתירה אשר יצר את המכתש. לאחר כקילומטר של נסיעה נגיע לאתר פיקניק עם שילוט שמודיע בשלוש שפות על "חולות צבעוניים".

המקום: מלבד די הרבה שולחנות פיקניק יש כאן כמה ערימות גדולות של חול בכל מיני צבעים: לבן, צהוב ואדום-סגול... שמחה גדולה לכל הילדים, שבימינו כבר קשה למצוא להם ארגזי חול. הבעיה היחידה היא הכמויות הגדולות של שברי זכוכית במקום, כנראה שאריות של בקבוקי חול שניתנו בטיולים השנתיים של כיתה ח' שהוזכרו לעיל. שימו לב גם שזהו אתר פופולרי לעצירות של קבוצות מטיילים גדולות. אם אתם מגיעים ורואים כמה אוטובוסים חונים, ייתכן שכדאי לכם להעביר את תוכניות הפיקניק לנקודה אחרת, כי מרוב ילדים לא תראו את החול.

עוד באיזור: מסלול טיול קצר מאוד אל עין ירקעם

אין תגובות: