מערת קשת

(סבא, אבא ויותם, 9.5.08)

מערת קשתמערת קשת שבגליל המערבי היא בכלל לא מערה, אלא קשת "סתם" - אבל זהו בכל זאת מבנה מרשים מאוד.

אפשר להגיע עם רכב קרוב מאוד למקום, אבל מסלול מומלץ יותר (ולא הרבה יותר ארוך) הולך לאורך מצוק המשקיף על נחל בצת, עד שהוא מגיע למערה מכיוון אחר.

נקודת ההתחלה למסלול היא בכביש המוביל לאדמית, בדיוק במקום בו מחנים את האוטו כדי להגיע למערת נמר. מהחניה מתחיל מסלול הליכה מסומן באדום. המסלול מטפס מעט על ההר לאורך צוק מדהים, ממנו משקיפים על הים התיכון, נהריה, וכל יישובי הסביבה. לאחר הליכה של כקילומטר מגיעים אל הקשת (אני עדיין מתקשה לקרוא למקום מערה). זוהי קשת טבעית בגובה של כמה עשרות מטרים וברוחב של מטרים בודדים. אפשר ללכת עליה ולהסתכל למטה, ואפשר לעמוד מהצד ולראות את הקשת כולה. זהו גם אחד המקומות המוסדרים היחידים בארץ לסנפלינג.

מכאן אפשר להמשיך את המסלול האדום, שיורד אל תוך נחל בצת ולאחר מכן עולה בגדה השניה שלו, ומגיע לקיבוץ אילון (הליכה של כ-5 ק"מ). לחילופין, אפשר לחזור כלעומת שבאתם - במקרה זה המסלול כולו אורך לא יותר משעתיים.

2 תגובות:

צביקה אמר/ה...

מרים מדריכת הטיולים מוסרת, שמערת קשת אכן היתה פעם מערה קרסטית, אלא שהתקרה שלה התמוטטה. הממ.. היתה מערה, ועכשיו יש קשת. אבל איך שלא מסתכלים על זה, זו לא מערת קשת.

צביקה אמר/ה...

עדכון: ביקתי שוב במקום (עם רפי ויותם) והפעם הלכנו דרך המסלול הקצר יותר שהוזכר בפוסט. כדי להגיע מכאן, ממשיכים לנסוע עוד קצת למעלה על הכביש לאדמית, מעבר למסלול של מערת נמר. לאחר כמה סרפנטינות מגיעים לכניסה לדרך צדדית עם שילוט ל"פארק קק"ל אדמית" ולמערת קשת.

המסלול מהכיוון הזה קצרצר (עשר דקות בכל כיוון) ומותאם לנכים (סלול היטב לכל אורכו, ממש עד למערה). במקום ישנם גם שולחנות פיקניק וחניון מסודר. אבל אני עדיין חושב שהמסלול שתואר בפוסט הוא יפה הרבה יותר, והוא לא קשה בכלל.