נחל תמר

(צביקה ויעל, 5.1.08)

מפל מים בנחל תמרמסלול הטיול בנחל תמר הוא מסלול קצר אך מאתגר. אורך המסלול אינו עולה על קילומטר אחד, אך הוא כולל מספר מפלים גבוהים, שהירידה בהם דורשת קצת יותר מיומנות ממרבית מסלולי הטיולים בנגב או בערבה. שנים מהמפלים כוללים סולם מתכת קבוע, והירידה בהם לא מאוד מסובכת, אך במפל אחר תצטרכו להשתמש בחבל שנמצא במקום. לכן זהו מסלול למיטיבי לכת, ובוודאי אינו מתאים לילדים. כרגיל, יש לוודא שאין סכנת שטפונות לפני הכניסה לנחל.

אם יש לכם שתי מכוניות וזמנכם מוגבל, תוכלו לעשות את המסלול בכיוון אחד (קחו בחשבון כשעתיים הליכה, בהנחה שאין קבוצות גדולות בדרך). לחילופין, תוכלו לשלב עליה בנחל צפית הסמוך עם ירידה בנחל תמר, ולקבל מסלול כמעט מעגלי, שמתאים לחצי יום טיול.

ירידה בחבל בנחל תמרמסלול בכיוון אחד:
התחלה: המסלול מתחיל בסיבובי סדום, כ-2 ק"מ במעלה הכביש מצומת הערבה, ליד אבן ק"מ 108. במקום ישנו מצפה וחניון קטן בו ניתן להשאיר את המכונית.
מסלול: מסומן בירוק לכל אורכו.
סיום: המסלול מסתיים כקילומטר מדרום לצומת הערבה. ניתן להשאיר מכונית בתחנת הדלק של צומת הערבה.

מסלול מעגלי:
מתחילים את המסלול בתחתית נחל צפית, במסלול מסומן בשחור. לאחר כ-2 ק"מ של הליכה במעלה הנחל, זמן לא רב לאחר שיוצאים מהקניונים הצרים שלו, ישנו פיצול למסלול עם סימון כחול. המסלול עובר מעל הקניון של נחל צפית ואז פונה צפונה לעבר נחל תמר, שם הוא משתלב עם המסלול הירוק כ-200 מטר לפני כביש סיבובי סדום. מכאן יורדים במורד הנחל עד שחוזרים לכביש הערבה, ואז חוזרים כקילומטר על הכביש לנקודת ההתחלה.

תגובה 1:

yael אמר/ה...

תענוג! עשיתי את המסלול עם בני 8 ו-5שעשו הכל לבד. מצד שני ילדים גדולים נעצרו בסולם הראשון. הבעיה העיקרית היא פחד גובה. גם נשמתי פרחה בגלל הגובה, אבל בני בן ה-5 אמר לי "אני אתן לך עצה, אל תסתכלי למטה בזמן הטיפוס, אולי רק כשאת נחה..." ואז נתן גז וכמעט ברח לי בטיפוס..."