מערת אצבע

(צביקה ויעל, 17.11.07)

מערת אצבעמערת אצבע נמצאת במרכזו של מסלול מעגלי קצר, קליל ויפה, במורדות המערביים של הכרמל, עשר דקות נסיעה מחיפה. המסלול עד למערה מתאים לכל המשפחה, אפילו לילדים קטנים; המסלול המעגלי השלם דורש קצת טיפוס, אבל עדיין מתאים באופן כללי למשפחות עם ילדים. משך המסלול המעגלי, כולל כניסה למערה - כשעתיים. כדאי להביא פנסים אם אתם מתכננים להכנס למערה, אבל אפשר להסתדר גם בלי.

הגעה: נקודת ההתחלה והסיום היא חניון פתחת נחל אורן, שנמצא ממש סמוך לצומת אורן. מכביש החוף, יורדים במחלף עתלית, משם מגיעים לצומת אורן. פונים שמאלה (צפונה) ומיד ימינה (מזרחה), ומגיעים לכביש בית-אורן-עתלית. כמה מאות מטרים אחרי תחילת הכביש, פונים ימינה לחניון פתחת נחל אורן. הכניסה לחניון בתשלום (30 ש"ח למכונית פרטית).

תצפית על הכרמל - שלוחת אצבעהמסלול: המסלול כולו עוקב אחר הסימון השחור. מהחניון עולה מסלול מעט תלול, שבחלקו מדרגות חצובות באבן, לכיוון המערה. המערה עצמה גדולה יחסית למערות שבכרמל, ואורכה הכולל כ-20 מטר. גם ללא פנסים תוכלו להכנס, ועל ידי גישוש תוכלו להגיע עמוק לתוכה.

מהמערה אפשר להמשיך במסלול השחור, שעולה מעט יותר גבוה ומגיע לנקודת תצפית יפה על חוף הים, עתלית והיישובים שבסביבה (וכן על כלא שש הסמוך). המסלול מקיף שלוחה קטנה של הכרמל, שנקראת שלוחת אצבע, וחוזר ויורד אל החניון מהצד השני שלה. בסך הכל מדובר על מסלול של כקילומטר וחצי, עם עליה של כ-120 מטר.

מערת אצבע

תגובה 1:

יוחאי כורם - טיולי אמר/ה...

מסלול מקסים. תאור מקסים. תוכלו לבקר גם באתרים סמוכים כפי שמתואר ב מערת אצבע ועתלית