קיסריה

בית המרחץ העתיק בקיסריה על רקע חוף הים(צביקה ויעל, 29.9.07)

הגן הלאומי קיסריה הוא אתר ארכיאולוגי על חוף הים, בין היישוב הקהילתי קיסריה לבין קיבוץ שדות ים.

בניגוד לאתרים ארכיאולוגיים רבים, שבהם ישנו מקבץ קטן של חפירות ואין הרבה לעשות מעבר לכך, כאן יש כמות גדולה מאוד של מבנים שמורים היטב (חלקם משוחזרים), המשתרעים על שטח רחב שבו ניתן לבלות בקלות כמה שעות. המעוניינים יכולים לשלב את הביקור עם הליכה על חוף הים ואף להכנס למים (הרחצה אסורה, אין מציל).

קשתות עתיקות בקיסריהבאיזור הרומי אפשר לראות אמפיתיאטרון שבנה המלך הורדוס (בו נערכות הופעות גם היום), היפודרום - רחבה למירוצי מרכבות סוסים, ומבנים רבים ובהם כמה פסיפסים.

מטבע הדברים, האיזור הצלבני הוא במצב טוב יותר, ויש בו חומות גבוהות וחפיר המגינים על העיר, וכן מצודה המשקיפה על הנמל העתיק. למרבה הצער, האיזור הזה מתויר מאוד, ומלכודות התיירים הקלאסיות כוללות מסעדה וקיוסקים, חנויות מזכרות, עבודות יד, מוצרי יודאיקה ושאר פריטים לתייר האמריקאי הממוצע. המפתיע הוא שדווקא האיזור הזה הומה אדם, כנראה שיש אנשים שנופלים במלכודת בכל זאת (שאם לא כן, מן הסתם היא היתה מתפוגגת).

הערה אחרונה: כמו כל האתרים של רשות הטבע והגנים, הכניסה לכאן היא בתשלום, והמקום נסגר יחסית מוקדם - בשעה 17:00 בקיץ ובשעה 16:00 בחורף. הכניסה לאתר מותרת עד שעה אחת לפני הסגירה.

תצפית על העיר הצלבנית בקיסריה

אין תגובות: