רולרבליידס ביום כיפור 2

(איתי, אלה, ניצן, צביקה, יום כיפור תשס"ח)

נוסעים ברולרבליידס על כביש החוףעכשיו זו כבר מסורת - אחרי הטיול במרכז בשנה שעברה, החלטנו הפעם לנסות להגיע מחיפה לתל-אביב על רולרבליידס. המטרה הזו היתה כנראה קצת מוגזמת בשביל רמת הכושר שלנו, אבל הצלחנו לעשות סיבוב של משהו כמו 50 ק"מ.

יצאנו בסביבות 7:30 בירידה ברגל מחיפה, דרך נשר, כי ירידה ברולרבליידס בכבישים המפותלים של העיר לא התאימה לרמת המיומנות שלנו. לקח בערך שעה להגיע לתחתית של נשר, שם פגשנו את איתי. מכאן חצינו את העיר התחתית של חיפה. כאן דווקא היתה מדי פעם תנועה, אבל הכביש היה יחסית רחב כך שיכולנו לראות מכוניות שמגיעות. מומלץ במצבים כאלה לנסוע נגד כיוון התנועה - כך רואים את המכוניות מרחוק ואפשר לזוז הצידה.

נוסעים ברולרבליידס על כביש החוףעלינו על כביש החוף, ונסענו בו עד מחלף זכרון. כאן כמעט שלא היתה תנועה, וגם הכביש היה סלול טוב ודי שטוח. מצד אחד רואים את הים, מצד שני רואים את הכרמל - מסלול רולרבליידס אידאלי, חבל שרוב הזמן תופסות אותו מכוניות.

במחלף עתלית ירדנו ואכלנו ארוחת צהריים בחורשה קטנה ומוזנחת של קק"ל. במחלף זכרון ראינו שאין סיכוי להמשיך עוד הרבה, אז ירדנו מהכביש המהיר והחלטנו לחזור דרך הכביש הישן. בפורדיס, באופן לא ממש מפתיע, היתה דווקא לא מעט תנועה ומומלץ לא לעבור במקום אם אפשר. גם המשך הנסיעה בכביש הישן היתה פחות מוצלחת - הכביש סלול הרבה פחות טוב, וצר יותר. אמנם, אחרי פורדיס כמעט לא היתה תנועה, אבל כשמגיעה מכונית בכל זאת צריך לרדת לשוליים הצרים, שמכוסים לא פעם באבנים. כפיצוי, הכביש עובר הרבה יותר קרוב לכרמל, ואפשר לראות אותו צבוע בגווני שקיעה.

שקיעה על הכרמל - מבט מכביש החוף הישןבסופו של דבר הגענו, לקראת השקיעה לפניה לעין הוד (לא רחוק ממחלף עתלית שבו אכלנו צהרים). כאן התמוטטנו וחיכינו עוד שעה-שעתיים עד שגם אנשים שפויים יתחילו לנסוע בכבישים, ואז אספו אותנו והחזירו אותנו הביתה.

כמה הערות תכנוניות: בכל תחנת דלק שבה עצרנו היה אפשר למלא מים, כך שלא צריך לסחוב עליכם יותר מדי - 2-3 ליטר לאדם מספיקים בהחלט. ברוב תחנות הדלק יש גם שירותים פתוחים. כדאי להביא הרבה אוכל - מוציאים הרבה אנרגיה במהלך היום, ובהפסקות נהיים רעבים.

אין תגובות: