נחל חגל

(כל המשפחה, 16.12.06)

צבעי שלכת בנחל חגל
מסתבר שתמיד אפשר לגלות מקומות טיול יפים שלא הכרתי. הפעם אמא תכננה טיול מוצלח בגליל התחתון. אחרי נסיעה קצרה בדרך נוף קטנה שמשקיפה על עמק חרוד, נסענו לאיזור נהריים (מפגש נהרות הירמוך והירדן, מדרום לכנרת) למסלול לא מוכר, שומם מאדם ומפתיע ביופיו. בדרך כלל אני מעדיף את הנופים ההרריים של הגליל העליון והגולן על הגליל התחתון, אבל גם הפעם נהניתי מאוד.

תחנת הכוח של רוטנברג בנהריים על רקע הרי עבר הירדן (לחץ להגדלה)זהו מסלול מעגלי באורך של כ-4 ק"מ, והוא לוקח משהו כמו 3 שעות בהליכה נינוחה, כולל הפסקת אוכל. נקודת ההתחלה היא כביש 90, בערך 15 ק"מ מצפון לבית שאן, בין ק"מ 394 ל-395. תחילת המסלול בסימון ירוק, אבל מהכביש אפשר לראות אותו רק אם נוסעים לאט ומחפשים ממש טוב. קל יותר לזהות פיצול לדרך עפר רחבה שנמצאת בערך 100 מטר מצפון לנקודת ההתחלה של המסלול, ויוצאת מהכביש לכיוון מזרח. לידה יש שלט קטן שמפנה מטיילים מנחל חגל לכל מיני אטרקציות בקיבוץ גשר. בנקודה זו ניתן להשאיר את המכונית, לחזור 100 מטר דרומה, לחצות את הכביש לכיוון מערב ולהתחיל את המסלול.

תחנת הכוח של רוטנברג בנהריים על רקע הרי עבר הירדן (לחץ להגדלה)המסלול מתחיל בסימון ירוק ועולה על הצלע המערבית של בקעת הירדן. במהלך העליה אפשר לראות את תחנת הכוח ההיסטורית של רוטנברג בנהריים (בתמונה) ואת הרי עבר הירדן. בשלב כלשהו עזבנו את המסלול הירוק וטיפסנו על גבעת גמל הסמוכה כדי לראות את הנוף, ומשם כבר המשכנו במסלול השחור. שני המסלולים עולים פחות או יותר במקביל ונפגשים כ-2 ק"מ מאוחר יותר, אז תכננו לעלות במסלול השחור ולחזור בירוק. האמת היא שהמסלול השחור הוא כביש משובש (מתאים רק לג'יפים), וההליכה עליו לא מאוד מעניינת. כך שאם אין לכם התנגדות מיוחדת לחזור בדרך ממנה באתם, אתם יכולים לעשות את שני הכיוונים במסלול הירוק.

הדרך חזרה במסלול הירוק היתה החלק היפה של הטיול. המסלול יורד אל תוך הנחל וחוצה אותו כמה פעמים (כמעט לא היו מים כשהיינו, אבל עד אז לא ירד הרבה גשם, ויכול להיות שבחורף גשום המסלול בוצי). החלק הנחמד הוא הליכה בתוך צמחיית הנחל, שמורכבת בעיקר מקנה מצוי (מה שמכנים לפעמים בטעות "קנה סוף").

צבעי שלכת בנחל חגל

אין תגובות: