דרך נוף שלוחת צבאים

(כל המשפחה, 16.12.06)

תצפית מדרך נוף שלוחת צבאים
שלוחת צבאים היא קו רכס נמוך שמשקיף על עמק חרוד (בין עפולה לבית שאן). השמועה אמרה שנפתחה שם דרך נוף חדשה, ובדרך לטיול אחר, הלכנו לראות במה מדובר. זו דרך חצץ שמתאימה לכל רכב (אם לא אכפת לכם להעלות הרבה אבק). הדרך מובילה ממושב רמת צבי ועד מעט אחרי בית השיטה. לאורכה יש כמה נקודות תצפית שבהן אפשר לעצור לפיקניק, ולראות את נופי הגליל התחתון המזרחי והעמקים. בסה"כ זה מסלול לא רע שלוקח חצי שעה עד שעה, לא כולל עצירות. כדאי לבקר אם אתם באיזור.

הגעה: נוסעים על כביש 71 עד לצומת יששכר (ליד קיבוץ עין חרוד). שם פונים צפונה לכביש 717, וממשיכים לנסוע לכיוון מולדת ורמת צבי. באיזור רמת צבי, אם תסעו לאט, תראו שלט עץ קטן שעליו כתוב רק "דרך נוף". השלט מפנה ימינה לדרך חצץ שעוברת בין השדות של המושב, ולא נראית כמו משהו יוצא דופן, אבל זו הדרך.

המסלול: הדרך מתפתלת לאורך שלוחת צבאים, ויש בה כמה נקודות בהן אפשר לעצור לתצפית. כשאנחנו היינו, היתה מעט מאוד תנועה בכביש, כך שניתן לנסוע בשלווה, בלי רעש של טרקטורונים. בשלב כלשהו תראו שלט שמפנה לבית השיטה, לשם אפשר לחתוך לקיבוץ ולקצר את המסלול. לחילופין אפשר להמשיך בדרך ולהגיע בסופו של דבר אל איזור תעשייתי שנקרא "פארק צבאים", ונמצא קצת יותר מזרחה על כביש 71.

תצפית מדרך נוף שלוחת צבאים

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

דרך יפה מאוד. מומלץ במיוחד בעונה זו של השנה.