ראש הנקרה

(יותם, יעל, צביקה, 30.9.08)
(נעמה, יותם, יעל, צביקה, 26.11.10)

הנקרות בראש הנקרהבראש הנקרה, הנקודה הצפון-מערבית ביותר במדינת ישראל, האטרקציה המיוחדת היא כמובן הנקרות - מערות צרות שנחצבו בסלע על ידי הגלים. הסיור במקום נמשך כשעה, וכולל הליכה בין הנקרות החשוכות למחצה. אי אפשר שלא להתרשם מהעוצמה האדירה של הגלים, שמתיזים - ולפעמים ממש שוטפים - את מסלול ההליכה.

הטיול מתאים לכל המשפחה ואינו קשה, אך כדאי להגיע עם נעליים טובות כדי לא להחליק, וכן עם בגדים להחלפה למקרה שלא מצליחים להתחמק מהגלים.
הכניסה לאתר יקרה למדי (42 ש"ח למבוגר), אולי בגלל הרכבל המשמש לירידה לתוך הנקרות. המסלול אינו מתאים לעגלת תינוקות או לכסא גלגלים.

ראש הנקרההגעה: פשוט מאוד - נוסעים צפונה על כביש 4 עד שהוא נגמר. לא להתבלבל עם קיבוץ ראש הנקרה, שנמצא כמה קילומטרים דרומה מהגבול; צריך להמשיך עוד צפונה עד לחניון שנמצא בקצה הכביש, וכאן כבר תראו את האתר.

בימים עם ראות סבירה, אפשר להשקיף מהחניון דרומה על נהריה, עכו והכרמל, ואפילו לזהות בניינים בחיפה (כמו מגדל האוניברסיטה).

הרכבל בראש הנקרהמהחניון יורדים ברכבל קצר אל גובה פני הים. מכאן מסלול מעגלי מוביל אותנו בין הנקרות השונות. כאמור, במהלך המסלול מתקרבים מאוד אל הגלים. זה נחמד מאוד בשביל להתרשם מהנקרות, אבל המסלול חלקלק והגלים מכסים מדי פעם איזורים מסוימים - שימו לב לאן אתם הולכים. לבסוף המסלול יוצא מהנקרות והולך לאורך צוק הקירטון הלבן, עד שהוא חוזר לנקודת ההתחלה.

אם יש זמן: לאחר הביקור במקום, תוכלו לנסוע כקילומטר דרומה יותר, וליד כפר הנופש ראש הנקרה לפנות מערבה אל הים. כאן אפשר לטייל לאורכה של טיילת קצרה ונחמדה, ולראות את הצורות המיוחדות שיצרו הגלים בחוף הסלעי.


ראש הנקרה

אין תגובות: