נחל נשר

(צביקה, איתן, יותם, 26.4.08)

נחל נשר הוא נחל קטן ויפה שיורד מקו פרשת המים ברכס הכרמל אל העיר נשר. המסלול שלנו עוקב אחר הנחל לאורך כמחצית מאורכו, ואז חוזר בחזרה לנקודת ההתחלה. זהו מסלול לא ארוך (כ-2 ק"מ בכל כיוון), ולא במיוחד קשה מבחינה טכנית. הוא כולל מספר מקרים של טיפוס על מפלים יבשים קטנים. עם נעליים טובות, כל אחד יכול לעשות זאת (מלבד אולי ילדים קטנים).

נקודת ההתחלה: המסלול מתחיל בצומת דמון - המפגש בין כביש 672 (חיפה-עספיא) וכביש 721 (לבית אורן). בצומת ישנו משטח עפר גדול שבו אפשר להחנות את הרכב. בחלק הצפוני של הצומת, ליד גדר בטחון נמוכה, מתחיל הסימון האדום, אם כי קצת קשה למצוא אותו כי אין שילוט. (הסימון במפה נראה כאילו נקודת ההתחלה היא כ-100 מטר ממזרח לצומת, אך זה אינו נכון.)

המסלול: המסלול מתחיל בהליכה באחו פורח ורחב ידיים, אך לאחר כ-500 מטר נכנס לאפיק נחל נשר, שם ממשיכים עד סוף הטיול. אורכו של המסלול כ-2 ק"מ (בכל כיוון), אך ההליכה היא בתוואי לא קל ולכן יש לקחת בחשבון הליכה של שעה עד שעה וחצי בכל כיוון.

נקודת הסיום: המסלול האדום מתחבר לכביש 7212, כביש צר ומתפתל שיורד מהכרמל אל עבר נשר. כאן מסתיים הסימון האדום. מהו עושים מפה? אפשרות אחת היא לחזור כלעומת שבאנו (מה שאנחנו עשינו). אפשרות אחרת היא להשאיר רכב נוסף בנקודת הסיום (מקום חניה אפשרי הוא בתחילת דרך נוף כרמל, המסומנת בסימון שבילים ירוק). אפשר גם להאריך קצת את המסלול, ללכת על דרך נוף כרמל, ולחזור דרך שביל ישראל אל עספיא; מכאן בהליכה של כקילומטר וחצי אפשר לחזור לצומת דמון ואל המכונית.

אין תגובות: