פארק גורן

(עם חברים של יעל, 28.4.07)

מבצר המונפורפארק גורן הוא איזור פיקניק של קק"ל על "כביש הצפון" בגליל המערבי. הפארק רחב-הידיים מכיל מספר איזורי פיקניק, מסלולי הליכה קצרים, תצפית על המונפור וההרים שסביבו, וגם מסלול הליכה ארוך יותר אל המונפור ממש.

צב יבשה בפארק גורןהגעה: הפארק נמצא על כביש הצפון (כביש 899) בין קיבוץ אילון למושב גורן. לכביש הצפון אפשר להגיע בכמה דרכים. אם באים מתל-אביב, הדרך הטובה ביותר היא לנסוע לכביש 70, בצומת אחיהוד לפנות שמאלה ומיד ימינה, ולהמשיך צפונה על כביש 70 עד לצומת חניתה, שם הכביש מתעקל והופך לכביש 899. דרך זו עשויה להיות קצת פקוקה בשבתות יפות, במיוחד בדרך חזרה. מחיפה, אפשר להגיע לכביש 70 ישירות מצומת יגור, או לנסוע על כביש החוף (כביש 4) ולחתוך לכביש 70 בעכו או בנהריה. בדרך זו יש הרבה רמזורים באיזור הקריות, אבל יש שני נתיבים בכל כיוון והיא פקוקה פחות בשבת.

חרק (צרצר?) מסתתר בתוך קידה שעירההמקום: כביש טבעתי צר מקיף את הפארק ועובר ליד מספר איזורי פיקניק עם שולחנות אבן. למרות שבאנו בשבת אביבית יפה, הצלחנו למצוא מקום לפיקניק די בקלות, ולא היה רועש במיוחד. יש גם מסלול טיול קצר שנקרא "חוצה הפארק". זה שם קצת בומבסטי ל-20 דקות של הליכה נוחה בתוך צמחייה אביבית יפה. יצא לנו לראות צב, שכנראה חשב שיקבל מאיתנו אוכל, וכן חרק דמוי צרצר בעל הסוואה מוצלחת מאוד (תוכלו לראות אותו במרכז התמונה אם תסתכלו טוב).

נוף ממצפה המונפוראחרי האוכל הלכנו עוד כמה מטרים אל "מצפה המונפור", נקודת תצפית קטנה שנמצאת ממש על הכביש, וממנה אפשר לראות את המבצר הצלבני וגם את כל ההרים שסביבו.

מכאן גם יוצא מסלול הליכה שמגיע אל המונפור ממש, אותו עשיתי לפני שנים רבות (לפני קיומו של הבלוג הזה, ושל בלוגים בכלל). המסלול לא מאוד ארוך, אבל הוא יורד כמה מאות מטרים לתוך נחל כזיב ועולה בחזרה אל המבצר, כך שהוא קצת מעייף אם בדיוק אכלתם כמות מכובדת של בשר על האש.