קלעת נמרוד

(צביקה ויעל, 19.11.2005)
(יום הולדת לאיתן, 11.12.2009)


מבצר גדול ומרשים ביותר בצפון רמת הגולן, שנבנה על ידי האיובים והממלוכים. מסלול טיול קצר שמתאים לכל המשפחה, ואפשר גם לשלב אותו עם טיול בנחל חזורי ונחל גובתא הסמוכים (למיטיבי לכת), או בבניאס (לכל המשפחה). הכניסה בתשלום. ישנה חניה ממש ליד המצודה, אך המצודה עצמה יחסית גדולה והסיור בה כולל הליכה של כ-1.5 ק"מ.



גודלו של המבצר ומיקומו האסטרטגי גורמים לכך שניתן לראות אותו כמעט מכל מקום באיזור (אורכו של המבצר כחצי ק"מ). בימים עם ראות טובה ניתן גם להשקיף מהמבצר לכל הסביבה (לנו זה לא יצא כ"כ). בתוך המבצר אפשר להכנס למספר חדרים תת-קרקעיים ולמאגר המים של המבצר, וכן לראות שרידים של מגדלי שמירה עם חרכי ירי, חדרים עם קשתות וחלונות, ועוד. שיאו של הטיול בעליה ל"מגדל העוז", מגדל שמירה שממנו רואים את המבצר כולו (תמונה עליונה).



הוראות נסיעה: נוסעים צפונה בכביש 90. מיד לאחר שחוצים את קרית שמונה, פונים מזרחה לכביש 99. לאחר כ-15 ק"מ פונים שמאלה לכביש 989, וממשיכים עוד מספר קילומטרים עד לכניסה לאתר.

Posted by Picasa

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

המצודה אינה מצודה צלבנית!
הממלוכים בנו אותה מהמסד ועד הטפחות!

צביקה אמר/ה...

תודה על ההערה. היינו שם שוב לא מזמן ולכן אני יכול לתקן ולומר, שעד לפני כמה עשורים המצודה נחשבה לצלבנית, אך כיום ההשערה המקובלת היא שמדובר במבצר איובי ששופץ על ידי הממלוכים, ושהצלבנים מעולם לא שלטו בו. תיקנתי את הפוסט בהתאם.